۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۵:۳۵

آیت الله نوری همدانی خواستار شد:

ثبات در قیمت‌ها اولین برنامه رئیس جمهور منتخب باشد

ثبات در قیمت‌ها اولین برنامه رئیس جمهور منتخب باشد

قم - خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید گفت: رئیس جمهور منتخب باید ثابت و کنترل کردن قیمت کالاها در کشور را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی در دیدار هیئت نمایندگان رئیس جمهور منتخب که ظهر شنبه در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد؛ از این که قیمت ها روز به روز در حال افزایش هستند و حتی قیمت یک کالا در 2 مغازه مجاور نیز یکسان نیست بسیار ابراز نگرانی کرد و از رئیس جمهور منتخب خواستار شد تا برنامه‌ای برای ثابت کردن قیمت کالاها در کل کشور ایجاد کند و با متخلفان آن برخورد جدی شود.

وی ادامه کرد: البته این کار بسیار زحمت لازم دارد اما انتظار است قیمت کالاها در کل کشور با رعایت انصاف، اشراف و کنترل بر روی آنها درج شده به طوری که زود محو نشود و در این زمینه تخلفی نیز صورت نگیرد و این دغدغه مقام معظم هبری نیز است.

استاد برجسته حوزه با اشاره به سخنان حجت الاسلام روحانی در مناظره‌ها یادآور شد: اشتغال یکی از دغدغه‌های رئیس جمهور منتخب عنوان شد و این که پول هایی که در دست مردم است در راستای اشتغال جاری شود و باید گفت که این کار بسیار مهمی است که موجب افزایش تولید و عرضه و پایین آمدن قیمت ها شده و در نتیجه آبادانی مملکت و مرفه شدن مردم را موجب می شود.

وی با بیان اینکه همه مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم های اقتصادی نمی‌شود؛ ادامه داد: قیمت های کالاها در کشور کنترل نشده و این یک مدیریت درست و نظارت کامل را می‌طلبد و باید فرهنگ قیمت ثابت در جامعه ایجاد شود.

آیت الله نوری همدانی بیان داشت: مشکلات موجود در کشور بسیار زیاد است اما مشکلاتی که در مسائل اقتصادی برای معیشت مردم پیش آمده از همه مهم تر و باید در اولویت و اولین گام در برنامه‌ها قرار گرفته و هم به مشکل و رفع آن رسیدگی شود.

انتقاد از وجود ربا در بانک‌ها

این مرجع تقلید شیعیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که نوع فعالیت بانک‌هایی که در حال حاضر در کشور فعالیت می‌کنند با بانک‌های قبل از انقلاب که از امریکا و اروپا دستور می‌گرفتند فرقی ندارد؛ بیان کرد: امروزه همچون گذشته در بانک ها ربا انجام می‌شود و با وجود اینکه بارها مدیران بانک ها در دیدار با مراجع گفته‌اند که جریمه دیرکرد نمی‌گیرند، اما این عمل را هنوز شاهد هستیم و با ربا محرومان روز به روز مستضعف تر و ثرتمندان روز به روز مرفه تر می‌شوند و از آن جایی که این مملکت اسلامی است باید قانون و برنامه هایش هم اسلامی باشد نه فقط به صرف لفظ و ظاهر اکتفا شود که بگوییم دینی و اسلامی هستیم.

وی با اشاره به اینکه منافع به دست آمده از پول شخصی به صاحب آن می رسد؛ عنوان کرد: فقط اسم بانک ها عوض شده و مردم با همان فرهنگ گذشته، پول می دهند؛ اسلام می گوید پول و منفعت آن برای صاحب مال است اما در بانک ها این موضوع دیده نمی شود و ربا صورت می گیرد.

آیت الله نوری همدانی با بیان این که امنیت، رعایت حقوق مردم و فراوانی نعمت طبق گفته امام معصوم (ع) از وظایف دولت است؛ یادآور شد: اگر پول های مردم جمع شود و در مجرای تولیدات کشاورزی، صنعت و امثال آن قرار گیرد، تولید و نعمت بسیار زیاد و در نتیجه مملکت آباد می شود.

وی با اشاره به اینکه تمام کارهای مراجع تقلید و رئیس جمهور باید زیر نظر رهبری باشد؛ یادآور شد: اسلام پاسخگوی همه انسان ها است و هنگامی که از اروپا و امریکا به ما مراجعه می کنند و از بانک ها سوال می کنند ما باید جواب کار خود را بدهیم و مسئول هستیم.

لزوم داشتن واسطه میان ئیس جمهور و مراجع تقلید

استاد برجسته حوزه خطاب به نمایندگان ابراز داشت: از آن جایی که رئیس جمهور مشغله های فراوانی دارد؛ لازم است یک یا چند نفر واسطه میان حوزه و علما و رئیس جمهور منتخب باشد تا از این طریق ارتباط 2 جانبه ایجاد شود.

وی یادآور شد: کثرت رای مردم به یک کاندید روحانی نشان از آن است که مردم همواره به روحانیت با دید مذهبی نگاه می‌کنند و بنده شخص و شخصیت،  تدین، اخلاق و به خصوص قدرت بیان حجت الاسلام روحانی برایم روشن است.  

آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: مردم از گرانی‌های بسیار زیادی که ایجاد شده حق دارند شکوه داشته باشند و باید به گونه ای عمل شود که ارزانی همه جا دیده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت سلفی ها علیه شیعیان عنوان کرد: باید زمینه هایی فراهم تا پاسخ آن ها داده شده و جلوی این گونه تبلیغات زیاد علیه اسلام و شیعیان گرفته شود.
 

کد خبر 2081853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha